جاذبه های طبیعی و تاریخی

از نظر مناظر تاریخی و طبیعی بهرام آباد را می توان یکی از روستاهای متمایز منطقه رودبار شهرستان برشمرد. مجاور بودن با رود شاهرود سبب شده علاوه بر وجود چشم اندازهای طبیعی زیبا، بخش قابل توجهی از اراضی آن نیز زیر پوشش محصولات زراعی و باغی قرار گیرد. از طرفی دیگر در ایام تعطیل، شاهرود پذیرای مسافرانی است که به شوق طبیعت گردی، ماهیگیری و شنا به آنجا می آیند.

تپه "کوشک" در5 کیلومتری شمال غربی بهرآم اباد واقع شده است. درون تپه و محوطه اطراف آن از دیوارها و خانه هایی تشکیل شده که گویا روزگاری مردمانی در آن زندگی می کرده اند.

دره ی" تنگ دره "در4 کیلومتری بخش غربی بهرام آباد از دیگر مناطق دیدنی به شمار می رود، این دره با وجود چشمه های فراوان از مناظر طبیعی بسیار زیبایی برخوردار است.از طرفی دیگردراین دره عمیق حفره هایی به صورت کاملا ً طبیعی نظیرردپای اسب، محل نشیمن و تکیه گاه، محل قرار گرفتن عصا و ... وجود دارد که زیبایی دو چندانی به این دره بخشیده است.

دیگر اثر طبیعی و شاید تاریخی بهرام آباد درخت چنار قدیمی است که نزد مردمان به "امام درخت" شهرت یافته است. مردم بهرام آباد معتقدند که یکی از بزرگان دینی در این مکان آرمیده و از این حیث این مکان را مقدس می پندارند و با حصار کشی دور این درخت باعث جلوگیری از هرگونه آسیبی به آن شده اند. انجام مراسم عزاداری در ماه محرم و دعای زیارت عاشورا در ظهر دهم محرم از جمله برنامه هایی است که هر ساله  توسط مردم در این مکان برگزار می گردد . از دیگر آثار تاریخی می توان به تپه اسب تاز در شمال ، حمام  قدیمی و گورستان قدیمی در جنوب بهرام آباد اشاره نمود.                                                              

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد